בלוג

מדוע מומלץ לאכול פירות בתקופת ההריון?

מדוע מומלץ לאכול פירות בתקופת ההריון?

לפירות מאפיינים רבים אשר תורמים לבריאות האדם מעבר להיותם טעימים ומעולים כקינוח לסיום הארוחה. הפירות ידועים בתור תרופה טבעית למחלות שונות ומסייעים לטיפול במגוון מצבים רפואיים שונים. תרומת הפירות לבריאות שלנו קשורה קודם כל לסוכר הפרי, סוכר הפירות – הפרוקטוז בריא לגוף האדם ומספק אנרגיה זמינה לגוף, תורם לתפקוד הקוגניטיבי ומשפר את הזיכרון, את הערנות ואת כושר הלימוד. לתזונת האישה תפקיד חיוני בבריאות ההיריון ובעקבות המחקרים האחרונים אשר הוכיחו את הקשר בין אינטליגנטית התינוק לצריכת הפירות בזמן ההיריון, חלה עלייה בעידוד הנשים ההרות לצריכת פירות שונים.

הקשר בין תזונת האישה לבריאות ההיריון

על פי כל המחקרים ידוע כי קיים קשר ישיר בין בריאות תזונת האישה ההרה לבין בריאות ותקינות ההיריון. כבר בשלבים הראשונים של ההיריון מומלץ להיוועץ עם תזונאית אשר תוכל להתאים לאישה תפריט מאוזן ובריא למשך תקופת ההיריון. על התפריט להיות עשיר ולכלול את כל אבות המזון, ההקפדה על אכילת ארוחות מסודרות חשובה מאד וכן ישנה חשיבות מרבית להפחתת כל הממתיקים המלאכותיים, להפחתת צריכת הקפאין ולהפחתה בצריכת חטיפים מלוחים. חוסרם תזונתיים בזמן ההיריון עלולים לפגוע בבריאות ההיריון והעובר, שכן העובר תלוי בבריאות האם. בעוד תזונה עשירה בסוכרים עלולה לגרום לסוכרת היריון, תזונה מאוזנת ובריאה תסייע לתקינות ההיריון ולהתפתחות העובר.

אכילת פירות תסייע לשיפור אינטליגנציית התינוק

ההמלצה לצריכת פירות בזמן ההיריון קיבלה חיזוק עם פרסומו של אחד המחקרים אשר מוכיח כי צריכה מרובה של פירות בזמן ההיריון מסייעת לשיפור האינטליגנציה של עובר בריא. על פי המחקר אם אשר תרבה באכילת פירות תתרום למנת המשכל של התינוק שלה, תוביל לשיפור היכולת הקוגניטיבית שלו ותשפר את כושר הלימוד ואת האינטליגנציה שלו. מסקנות המחקר מצביעות על כך שמנה נוספת של פרי ביום מעבר לכמות המומלצת תורמת לשיפור תפקוד התינוקות. במחקר נבדקו היכולות הקוגניטיביות, יכולות הזיכרון ויכולות הלמידה בקרב תינוק בגיל שנה. תוצאות המחקר הוכיחו חד משמעית כי התינוקות של האימהות אשר צרכו פירות מעל הכמות המומלצת ליום, הראו יכולות למידה וזיכרון גבוהות יותר בהשוואה לתינוקות של האימהות אשר צרכו פחות פירות במהלך ההיריון.

הפירות המומלצים לתקופת ההיריון וההנקה

לפירות צבעוניות שונה, ככל שצבע הפרי חזק יותר, כך ריכוז החומרים הפעילים בפרי גבוהה יותר. אכילת פירות מספקת לגוף מים, ויטמינים ( בעיקר A ו- C ) וסיבים תזונתיים. תרומת הוויטמינים לגוף האדם מתבטאת בהגנה מפני חשיפה לחומרים מסוכנים, מפני קרינה וזיהומים. בנוסף הוויטמינים מסייעים להתפתחות ולתפקוד תקין של הגוף. מומלץ לשלב בתקופת ההיריון וההנקה פירות המכילים את הוויטמינים A ו- C בתפריט היומי. הפירות המומלצים הינם: פירות הדר, קיווי ותות שדה אשר עשירים בוויטמין C וכן הפירות הכתומים כמו המנגו, האפרסמון, המשמש והמלון אשר עשירים בוויטמין A. בנוסף מומלץ לצרוך פירות אשר עשירים באשלגן כמו האבוקדו והבננה וכן לצרוך פירות עם ערכים תזונתיים אחרים כמו רימונים, ענבים ותפוחים. בזמן ההיריון מומלץ לצרוך בין 1.5-2 מנות פרי ביום.

משלוח ליולדת – מגש פירות כמתנה מזינה ומפנקת

אם ברצונכם להעניק מתנת לידה בעלת ערך גבוהה, משלוח מגש פירות ליולדת או סלסלת פירות ליולדת יעשו את העבודה. בין כל זרי הפרחים היולדת תוכל ליהנות ממתנה אכילה, מפנקת ומזינה, אשר תחזק אותה ואת הילוד.

תוכלו להזמין בליצי משלוח פירות לבית חולים, הפירות במשלוח רעננים, טריים, טעימים ומוכנים לאכילה. קיים מגוון רחב של סלסילות פרי, מגשי פירות מעוצבים, מגשי סושי פירות ושוקולד ועוד. אצלנו בליצי כל הפירות נבחרים בקפידה, נשטפים ונחתכים זמן קצר לפני המשלוח על מנת לשמר את הטריות המרבית עד לבית הלקוח.

תוכלו להזמין בליצי משלוח פירות לבית חולים בכל הארץ הפירות במשלוח רעננים, טריים, טעימים ומוכנים לאכילה. קיים מגוון רחב של סלסילות פרי, מגשי פירות מעוצבים, מגשי סושי פירות ושוקולד ועוד. אצלנו בליצי כל הפירות נבחרים בקפידה, נשטפים ונחתכים זמן קצר לפני המשלוח על מנת לשמר את הטריות המרבית עד לבית הלקוח.

עוד נושאים שיכולים לעניין

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
Call Now Button דילוג לתוכן