בלוג

איך שומרים על הטריות של מגש הפירות?

איך שומרים על הטריות של מגש הפירות?

מגש הפירות הוא ללא ספק המלך של כל שולחן אירוח, את הפירות תוכלו למצוא בכל חגיגה או אירוע, בעיקר בזכות טעמם הטבעי והמרענן, הרי הפירות הם המעדן של הטבע, אמנם לא רק טעם הפירות הפך את מגשי הפירות למצרך חובה בכל שולחן אירוח. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה בביקוש למוצרים טבעיים ואיכותיים ועליית המודעות בקרב הציבור הרחב לאכילה בריאה, מאוזנת ועל שמירה על אורח חיים בריא. סלסלת פירות ומגשי ירקות הפכו פופולריים מאד עקב השינוי במודעות ושינוי ההרגלים. בנוסף מגשי הפירות החתוכים מעניקים פתרון פשוט, לקינוח מוצלח לכל הסועדים. פירות חתוכים יכולים להתאים לכל סוג אירוע ולכל סוגי האנשים, לאירוע כשר, לאלרגיות השונות וכן לצמחונים וטבעונים.

אחת הסוגיות היחידות שנותרו בנוגע למגש פירות היא רמת הטריות של הפירות עצמם וכיצד ניתן לשמור על טריות הפירות גם לאחר החיתוך וההגשה. מסתבר שישנם אנשים אשר סבורים כי בחירה במגש פירות כקינוח לארוחה זו לקיחת הימור, שכן יכול להיות שהפירות לא יהיו בשלים או טריים. אמנם הסברה הזו אינה מדויקת, אך בהחלט יש כמה דגשים שחשוב לדעת בנוגע לבחירת פירות מוצלחת וכן דרכי טיפול בפירות טרם החיתוך ואחריו אשר נועדו לשמור על טריות הפירות. כאשר יודעים להתנהל נכון עם הפירות או כאשר בוחרים במשלוח מגש פירות איכותי ההנאה מטיב הפירות מובטחת.

 

טיפול בירקות ובפירות לפני החיתוך

לפני שאתם מתחילים במלאכת החיתוך ועיצוב המגש חשוב שתשימו לב לכמה דגשים חשובים אשר יסייעו לכם לשמור על טריות הירקות והפירות עוד לפני החיתוך.

אלו הם הטיפים החשובים לטיפול בפירות טרם החיתוך:

  • קניית פירות וירקות איכותיים
    השלב הראשון הוא לבצע רכישה חכמה, בחרו תוצרים ללא סדקים, פצעים ונזקי חרקים. חשוב לא לרכוש תוצרת אשר עמדה או נחשפה לשמש.
    במידה ואתם מתכננים לאחסן את הפירות תקופה ממושכת, מומלץ לבחור פירות וירקות פחות בשלים.
  • קירור מתאים
    קודם כל חשוב לציין שפירות וירקות טריים הינם אורגניזמים חיים, הם נושמים, מייצרים חום ובמקביל מאבדים מים ומשאבים אשר שומרים עליהם טריים. על כן לאחסונם בצורה תקינה יש חשיבות גבוהה לשם שמירה על איכותם. לכל פרי וירק קיימת טמפרטורה אשר מתאימה לו, פרי אשר זקוק לקירור חזק יותר אחסנו במדפים העליונים של המקרר. בנוסף לעיתים רבות אריזת הפרי מועילה לשמירה על טריות המוצר.
  • אחסון הפירות והירקות
    מומלץ לשמור אתת מרבית הפירות והירקות במקרר בתוך שקית מאווררת אשר שומרת על טריותם ומונעת איבוד מים והצטמקות. אמנם בכל כלל יש יוצא מן הכלל וגם כאן חשוב לזכור שבמקרים מסוימים אחסון במקרר לא יועיל לפירות מסוימים. פירות שאינם בשלים ופירות אשר רגישים לקור אין לאחסן במקרר אלא על השיש או דלפק המטבח.
    מומלץ לשטוף את הפירות רק לפני החיתוך ולהקפיד להפריד בין הירקות והפירות במקרר שכן ישנם הבדלים בקצב הנשימה ובפליטת הגז שלהם במהלך הבשלתם.

 

שמירה על טריות מגש הפירות לאחר החיתוך

בין אם אתם מזמינים משלוח של מגש פירות מעוצב ובין אם אתם חותכים את הפירות בעצמכם, יש לוודא שהפירות נחתכים סמוך לאירוע. שטפו את הפירות רק לאחר האחסון במקרר ובדקו כי סביבת עבודתכם נקייה והגיינית. לאחר חיתוך כל הפירות מומלץ לעטוף את המגש בניילון נצמד ולהכניס לקירור עד ההגשה.

עוד נושאים שיכולים לעניין

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
Call Now Button דילוג לתוכן