בלוג

אילו פירות עדיף לאכול לפני ואחרי אימון ספורט?

אילו פירות עדיף לאכול לפני ואחרי אימון ספורט?

כיום, אנשים רבים כבר הגיעו לתובנה כי יש לשלב, בדרך קבע, גם באורח החיים הדוחק והלחוץ ביותר, פעילות גופנית כלשהי, שכן, היא יש לה תפקיד חשוב בשמירה על בריאות גופנית ונפשית. יחד עם זאת, כאשר אנחנו מדברים על אימוץ אורח החיים הבריא, אי אפשר להתעלם מהתפקיד ההכרחי שאותו מגלמת התזונה עבור הבוחרים לאמץ את אורח החיים הבריא יותר. בנוגע לאימון הגופני, ישנן המלצות של מומחים רבים העוסקות באכילה לפני שלפני ביצוע אימון ולאחריו כשהמטרה היא לספק לגוף המתאמן את האנרגיה שלה הוא זקוק לשם כך. פירות, כמובן, בשל הרכבם התזונתי, נחשבים למזון מתאים, הן לזמן שלפני האימון והן לזמן שלאחריו.

משמעותו של המזון שנכנס אל גופנו

ניתן לדמות את גוף האדם למכונה שעל מנת להפעילה, עלינו להזינה בסוג הדלק הנדרש והנכון לה –המזון שאותו אנחנו אוכלים. איכותו של המזון משפיעה ישירות על איכות תפעולו של הגוף, ולכן, קיימת חשיבות מרובה לטיבו של המזון הנצרך. אם נחסיר מהגוף את המזון הנדרש לו או שנמנע ממנו את ה"תדלוק" במזון איכותי, ברור שתפקודו של הגוף עלול להיפגע באופן משמעותי. חשיבותו של המזון הנצרף רבה אף יותר, כאשר המדובר במבצעים פעילות גופנית, שכן, אז נדרש להשיב לעצמו את האנרגיה שאבדה לו, בעת ביצוע האימון.

מה תאכלו לפני אימון? מה דעתכם על סלסלת פירות?

כדי להעניק לגוף את האנרגיה המחוצה לו לצורך אימון גופני בריא ויעיל, ההמלצות מדברות על אכילת מנת פחמימה לפני האימון. נכון שכשאומרים לכם "פחמימה", אתם, ישר, מדמיינים לחם, פיתה או פסטה? ובכן, פחמימות מופיעות במזון גם בדמותם של הסוכרים, העמילנים והסיבים התזונתיים השונים. כתוצאה מכך, גם מגשי פירות חתוכים מכילים פחמימות, ובאופן מפתיע למדי, פחמימות אלה הן הפחמימות המומלצות לצריכת הגוף לפני תחילת אימון גופני. כך שתוכלו לבחור מבין הפירות את הפירות המכילים ריכוז רציני של סוכרים (למשל אגס, תפוח, אבטיח, בננה, תפוז או ענבים), או, סתם ליהנות מאותה אנרגיה בפירות כשהיא מצויה במשלוח פירות מעוצבים.

מה תאכלו לאחר אימון הכושר?

באופן טבעי, לאחר סיום אימון הכושר, אנחנו חשים מעט חלשים. מן הסתם, הסיבה לכך נעוצה באנרגיה הרבה אותה השקענו באימון. כדי להשיב את האנרגיה האובדת, עלינו להתחיל לאכול בהדרגה. אולם, לא רק לקצב האכילה בסיום האימון ישנה חשיבות, אלא גם לסוג המזון הנאכל קיימת לא פחות חשיבות, וזאת, מאחר שמזון זה נחשב לאחראי לבניית השרירים שלנו. לאחר סיום אימון, תוכלו לצרוך מנת פרי אשר תסייע לכם להשיב לגוף את האנרגיה שהוצאתם באימון.

לסיכום

ככלל, ניתן לסכם ולומר כי קיימים הבדלים משמעותיים בין מצבו של הגוף לפני אימון לזה שלאחריו. אולם, לשני מצבים אלו ישנו מכנה משותף, שכן בשניהם, הגוף שלנו זקוק להכנסת אנרגיה לגוף. מגשי פירות  ואף משלוחי פירות מעוצבים יכולים לספק לכם את האנרגיה הנדרשת.

עוד נושאים שיכולים לעניין